bieber-noveller

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

My life changed Del 1 "En mardröm blir sann"

Av Bieber-Noveller - 8 december 2011 20:45

 


Jag vaknade och darrade över hela kroppen

"ahh skönt det var bara en mardröm" tänkte jag och lam mig igen

"drrrrr" hörde jag klockan väsa klockan var redan 07,00 jag blev riktigt arg och gick upp.

Jag visste inte vad jag skulle ha på mig men jag visste att mamma skulle komma in och säga vakna fast jag är ju det.

Jag hörde hur dörren öppnades sig "vakna gumman" sa Mamma och stack in sitt huvud

"Mamma jag är vaken sa jag och klia mig på huvudet

"okej bra" sa hon och stängde dörren

Jag tänkte på drömmen och tog upp några kläder , när jag satte mig på sängen ringde min mobil

"ahh" sa jag och svarade


Susie (jag) - Vad??

Lisa - ehh? Hej det är Lisa

Susie (jag) - Hej

Lisa - Du gissa vad min mamma tvingar mig gå på

Susie (jag) - flöjt lektioner

Lisa - nej camping med andra personer och vi ska resa till en livs farlig djungel eller nått sånt

Susie (jag) - OMG jag drömde en mardröm att jag du och andra var tvungna att gå på det där du pratar om

Lisa - vad skumt

Susie (jag) - ja jag vet det var hemskt

Lisa - uchh, men kommer du till skolan

Susie (jag) - aa jag möter dig vid den vita parken

Lisa - okej , hejdå

Susie (jag) - hejdå


Jag la på min mobilen och blev mer rädd för det jag hade drömt om.

Jag satte på mitt linne sedan mina tajta byxor

Efter att jag hade suttit på mig allt kletas jag ut mascara på mina ögonfransar.

"är du klar" fråga mamma när jag gick ut från mitt rum "ska bara äta och borsta tänderna" sa jag och tog ut gröt.

Jag åt bara lite för det smaka inte så gott.

Jag gick in till badrummet och börja borsta tänderna , när jag kom ut såg jag min hund komma springande till mig.

"Hej Tosse" sa jag och klia han , jag gick sedan och satte på mig mina skor.

"Hej" skrek jag och gick ut från huset.

Detta var det värsta som fanns i mitt liv skola!

När jag var framme på parken som kallades Vita parken såg jag Lisa

"Hej Susie" sa hon och började gå bredvid mig

"Hej" sa jag "så vad ska du göra idag" fråga Lisa och åt på sin sega godis

"jag ska ha en pizza kväll med Jame" sa jag och tog upp ett tuggummi som fick bort tandkräms smaken

"Är du fortfarande ihop med Jame" sa Lisa och sucka "Varför frågar alla det" fråga jag argt

"Susie vi menar inget dumt men azzå han är inte din typ eller ja han ändra dig" sa Lisa och försökte låta så lung som möjligt

"Nej han ändrar mig inte jag har vart så töntig och inte känt mig fri och det är slut på det jag är 17 år jag kan ta hand om mig själv" sa jag till Lisa och tugga på mitt tuggummi

"aa visst" hörde jag Lisa säga tyst för sig själv , jag sa inget för jag orka inte.

När vi var framme ringde det i skolklockan jag sprang in och satte mig på min bänk.

Jag pilla på mina naglar tills jag blev störd av vår magister Hans

"Susie du behöver värkligen göra dina läxor" sa Magister Hans och gav mig ett stort block

"Här Susie detta är allt du har missat plus du sjunger inte med när vi har musik men lyssnar musik från din ipod" sa Magister hans

"mehh jag behöver inte sjunga jag vet att jag kan det redan" sa jag och spotta mitt tuggummi på golvet

"Fröken Susie spela inte cool, dessa läxor måste vara klar inom en månad" sa han argt och stack , men jag märkte att han vände sig om igen

"ojj just det Susie så snällt av dig som är med på camping  som vi ska ha  ni kommer få resa långt bort" sa Magistern och ledde ondskefullt på mig

"vahh" utbrast jag

"jag vägrar jag har inte sagt att jag ska åka dit" sa jag till magistern Hans

"jo din mamma ringde och sa att du skulle definitivt med vad du en sa och du skulle en då vara tvungen att följa med och du vill ha bra betyg" sa Magistern jag blev il röd när han gick

"Vad är det" sa Lisa

"jag ska dit där du ska" sa jag och bröt sönder pennan

"skönt att jag inte blir själv där" sa Lisa

"kanske bara blir vi" sa jag till Lisa och tog fram ett nytt tuggummi

"nee det skulle tydligen locka in folk med en överraskning" sa Lisa och tog upp sina matte böcker

"dom kommer knappats lycka" sa jag.

När lektionen var slut gick jag hem av att jag hade spytt , på vägen träffa jag min pojkvän Jame!

"Läget Susie" sa Jame och krama mig

"dåligt ska hem nu tyvärr vi kan inte ha vår pizza kväll idag men ses" sa jag och kila iväg

"okej krya på dig sa han och gick vidare till plugget"

Jag började gå hem och tänka på hur otäckt det kommer vara på den där kamningen.

När jag var hemma öppna jag dörren och sprang snabbt in till toan och spydde

"Vad har hänt gumman" frågade mamma rusande

"Jag mår dåligt" sa jag och torka bort allt spy som hade fastnat på min läpp

"men gumman du har feber" sa hon och la mig på soffan i vardagsrummet

"mamma jag vill inte gå på den där kapningen" sa jag och drack vatten "du måste jag vill att du går dit det är för ditt eget bästa" sa hon

"Men mamma" sa jag men blev avbruten "gumman det finns inget att diskutera om du ska dit och du kan inte gör nått åt det" sa hon gick in till köket för att koka varm soppa 

"jag satte på tv och åt min soppa som mamma hade gjort , jag var inte på gott humör.

"OMG" sa jag och spillde all soppa  när jag såg att Justin skulle vara med på kapningen

jag försökte säga att det inte var från vår skolan men det lyckades inte för i den där intervju bäretta dom vilken skola det skulle vara.

"Det ska bli kul att få vara där" hörde jag Justin säga på tv jag blev riktigt arg och stängde av tv

"Mamma!" skrek jag "ja vad är det"sa hon

"hörru jag vägrar att gå dit Justin bieber eller vad han heter ska vara med och jag hatar han" sa jag riktigt argt

"aww men blir inte det kul jag skulle vara glad om jag var du" sa hon och tvinga mig att gå tillbaka

jag hade ingen chans att fortsätta gräla med henne för jag visste att det inte skull hjälpa

Jag mådde bara mer  illa när jag tänkte på att min mardröm blev sann.

Jag tog upp mobilen och ringde Lisa


Susie (jag) - Lisa överraskningen som skulle locka fler folk att åka på campingen  var att Justin skulle vara med

Lisa - mehh varför låter du arg det är väll kul om han följer med

Susie (jag) - är du knäpp jag hatar han

Lisa - mehh du har ju inte träffat han

Susie (jag) - ja men en då , jag måste gå

Lisa - okej hejdå

Susie (jag) - aa hejdå


jag stängde av min mobil och la den på bordet , jag kolla på lappen som jag hade hittat på bordet "fredag klockan 09,00 åker vi iväg , ta med er allt som behövs vi kommer vara borta i 2 veckor garanterar Mat och läder" jag blev sjukt arg och rev sönder pappret.

"Mamma , jag går och lägger mig" sa jag och gled in till rummet

"Du kan inte lägga dig , du måste packa innan du gör det jag hjälper dig" sa hon och tog ut alla mina kläder

"Mamma även om jag är sjuk är jag faktiskt 17 år" sa jag

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Första delen ute! 


ska förklara sedan vilka dom är och sånt!


Kommentera vad ni tycker :P







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bieber-Noveller - 4 januari 2012 00:16

Japp nu är det så att jag har bytt blogg klicka här för att komma dit. Jag har fått en design av en tjej hon har gjort allt utom hedern det är samma heder som denna. Jag byter till blogg.se för jag tror att dom har mer forum och besökare en blogg...

Av Bieber-Noveller - 2 januari 2012 01:54

jag ska nog sluta blogga här eller vad tycker ni eftersom novellerna är dåliga och det går för fort tycker jag så ska nu starta om allt kommentera vad ni tycker ska jag fortätta eller börja om på allt med en ny fin start ? ...

Av Bieber-Noveller - 28 december 2011 01:59


"Pappa" ropa jag "ja gumman" svarade han "kan jag få en ny mobil min mobil har sega knappar" sa jag "hahaha det var så du sa senast jag körde dig till din vän men visst du kan väll få en mobil" sa pappa och gjorde mig glad "vad för mobil vill...

Av Bieber-Noveller - 26 december 2011 01:43

Dörren öppnades och min mamma och pappa steg in exakt när Justin prata i telefon "kan vi få snacka själv i nåra minueter med Susie" sa mamma och Justin nicka och gick ut. "mår du bra" frågade mamma och pappa "jag mår bra" sa jag men antadligen ...

Av Bieber-Noveller - 24 december 2011 19:32

Jag måste erkänna att det var riktigt kul att hänga med Bieber inte bara för att han var känd men vi hade så mycket gemensamt. "När är den där konserten" frågade jag "på lördag så vi har 5 dagar och några timmar att öva" sa Justin Jag kolla lit...

Tack för att du kikar in på bloggen här kommer du få läsa olika noveller om Justin Drew Bieber , läs och kommentera får mig alltid att må bra , Kramar, Bieber-Noveller

2 besvarade frågor
Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

 

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards